Monday, May 31, 2010

LIHATLAH DUNIA


Lihatlah dunia dengan apa yang terjadi.. Adakah ini yang dinamakan KEAMANAN.. Lihatlah apa yang telah dilakukan oleh Israel terhadap bantuan kemanusiaan. Apa salah mereka?

Kenyataan Media Pengurusan Krisis LL4G Malaysia Seru Kerajaan Mengutuk Serangan Israel Ke Atas Flotilla

GESAAN KEPADA KERAJAAN DAN RAKYAT MALAYSIA MENGUTUK SERANGAN ISRAEL
KE ATAS FLOTILA MISI BANTUAN KEMANUSIAAN LL4G KE GAZA
"Konvoi ini membawa kira-kira 10,000 tan barangan bantuan. Seramai lebih 540 orang menaiki kapal Mavi Marmara, termasuk ahli parlimen, ahli akademik, petugas media, ulamak, seorang kanak-kanak berumur kurang daripada satu tahun dan juga seorang warga emas berumur lebih daripada 80 tahun. Tidak ada sebarang bentuk senjata dibawa bersama konvoi ini walaupun untuk tujuan mempertahankan diri. Fakta ini jelas menunjukkan bahawa konvoi ini adalah benar-benar sebuah konvoi bantuan kemanusiaan yang akan disampaikan oleh sukarelawan-sukarelawan dari kalangan masyarakat awam."

"Berdasarkan kepada fakta-fakta ini jelas Israel secara biadap telah melanggar undang-undang antarabangsa. Apatah lagi serangan ini berlaku di perairan antarabangsa dan dilakukan ke atas sebuah kapal bantuan kemanusiaan yang tidak bersenjata yang bertujuan aman. Tindakan Israel menginjak-injak prinsip kemanusiaan ini wajar mendapat kutukan dari seluruh masyarakat antarabangsa yang cintakan keamanan dan keadilan."

Atas merupakan antara petikan kenyataan media yang diperoleh daripada http://haluanpalestin.haluan.org.my/

Berdasarkan apa yang dilakukan oleh ISRAEL adalah sangat-sangat biadap. Kita perlu menentang sekeras-kerasnya tindakan ISRAEL dan menyokong usaha yang dilakukan oleh kumpulan misi kemanusian ke GAZA...

Ayuh mari kita sama berdoa..
DOA adalah senjata kita sekarang ini. Ayuh kita menembak doa agar Allah membantu saudara-saudara kita, moga Allah menghantar 'tentera'-Nya, moga Allah menghancurkan Zionis laknatullah itu... Tapi andai berdoa pun kalian tidak mampu, malulah kalian...


Untukmu jiwa-jiwa kami...
Untukmu darah kami...
Untukmu jiwa dan darah kami,
Wahai Al-Aqsa tercinta...

Kami akan berjuang,
Demi kebangkitan Islam,
Kami rela berkorban,
Demi Islam yang mulia...

Untukmu Palestina tercinta
Kami penuhi panggilanmu
Untukmu Al-Aqsa yang mulia
Kami kan terus bersamamu

Ya Robbi, izinkanlah kami
Berjihad di Palestina-Mu
Ya Allah masukkanlah kami
Tercatat sebagai syuhada-Mu

"Al-Fatihah buat para syuhada yang gugur... Sesungguhnya diri ini begitu mencemburui kalian... Moga tenang dan damai kalian di sana..."

No comments:

Post a Comment