Thursday, December 16, 2010

1001 Cerita dari UK - 3

1/12/10
Perancangan awal yang disediakan oleh pihak Uni of Leeds iaitu menghadiri kelas 'Corporate Governance' tapi kelas yang dijadualkan dibatalkan disebabkan oleh Salji turun dengan lebat.
Kami mengambil keputusan untuk berjalan disekitar Uni dengan seorang pelajar malaysia.
Selepas penat berjalan di sekitar Uni kami telah pergi ke salah satu restoran mmakanan segera yang halal ala-ala McD (Mahmood restaurant)


Selepas selesai makan, kami terus pergi ke Ernst & Young di Leeds. Perjalanan yang mengambil masa lebih kurang 20 minit dengan berjalan kaki. Pengalaman pertama berjalan dalam salji yang agak lebat. Sistem pengangkutan lumpuh dan tergendala disebabkan oleh salji.
Kami berjumpa dengan Audit manager di Ernst & Young dan kami dibawa melawat ke sekitar pejabat dan kami bertukar-tukar cerita mengenai kehidupan auditor di Eropah dan Malaysia.

Bridgewater, Bangunan dimana Ernst & Young di Leeds beroperasi...

Selepas selesai temujanji di Ernst & Young kami terus bergegas pulang ke Uni kerana satu Majlis telah diaturkan tapi malangnya ia telah dibatalkan disebabkan oleh salji yang lebat.

Malam di leeds yang paling seronok sebab berpeluang untuk bermain salji dan membuat satu Snow Man bersama pelajar Malaysia di hadapan rumah..


Hari yang penuh dengan pengalaman bersama salji... =D

2/12/10
Permulaan hari yang sangat bersemangat kerana kami akan pergi ke Manchester.
Perjalanan ke Manchester dari Leeds adalah lebih kurang 1jam dan kami memilih untuk menaiki National Express untuk pergi ke Manchester.
Dari Manchester ke Old trafford kami menaiki Tram dari Piccadilly Garden ke Old Trafford..
Tram yang kami naiki untuk ke Old Trafford..

Old Trafford Tram Station...

Stadium Manchester United...
Di sekitar Stadium Manchester United...

Antara yang menarik di bandar Manchester....

No comments:

Post a Comment