Monday, December 20, 2010

1001 Cerita Dari UK - 5

6/12/10
Hari yang bersemangat terutama untuk kaum hawa kerana mereka akan menghabiskan masa sehari suntuk untuk berjalan-jalan di Oxford Street yang merupakan antara tempat tarikan membeli belah..

Disebabkan oleh pelajar malaysia yang ingin menemani kami sepanjang berada di London sibuk dengan kelas pada hari ini kami telah di tinggalkan dikawasan ini dan bersiar-siar sehingga beliau habis waktu kuliah..

Memang kawasan ini merupakan salah satu kawasan dimana menjadi tumpuan pelancong untuk membeli belah kerana terdapat banyak butik-butik berjenama di sepanjang jalan ini.
7/12/10
Hari ini kami akan pergi melawat ke sekitar bandar London dan beberapa muzium yang terdapat di London.
Antara muzium yang kami lawati:
Science Museum
The Science museum
Kedu-duanya adalah percuma
Seorang budak kecik yg sangat tertarik dengan patung angkasawan... =)
Antara benda yang menarik didalam science museum
Bangunan yang terdapat berdekatan dengan science museum...

Kami juga pergi bersiar di kawasan dimana menjadi tumpuan pelancong iaitu
Big Ben
Eye of London
dan Lain-lain

8/12/10
Hari ini merupakan hari yang kurang aktiviti kerana telah penat berjalan sehari suntuk semalam.
Permandangan dari rumah pelajar Malaysia di London.. =)

Hari ini kami hanya berehat di rumah dan hanya keluar pada sebelah petang untuk ke London School oh Economics (LSE) untuk melihat bagaiman AGM bagi persatuan pelajar Malaysia di LSE diadakan.
AGM di LSE

Semasa AGM ini diadakan wakil dr UKEC telah mempromosikan mengenai Career Fair yang akan diadakan pada tahun hadapan. Menurut cerita, Career fair ini diadakan setiap tahun dan mereka menjemput syarikat-syarikat dari Malaysia untuk datang kesana. Pelajar-pelajar diminta untuk menghantar resume kepada AJK Career Fair melalui e-mel dan kemudian resume tersebut akan di agihkan ke syarikat-syarikat yang berkenaan yang akan hadir pada career fair tersebut. Satu usaha yang bagus dalam membantu pelajar-pelajar dalam mencari kerja sebelum menamatkan pengajiaan.

Program career fair ini merupakan program tahunan diadakan oleh UKEC bagi memberi peluang kepada pelajar Malaysia yang belajar UK.

Usaha yang sangat baik dilakukan oleh mereka dalam membantu pelajar. Malangnya perkara ini jarang berlaku terutama ditempat dimana aku belajar. Dimana letaknya wakil pelajar yang mempunyai nama organisasi yang sangat besar tapi tidak menggunakan sepenuhnya.

Poster Career Fair yang baru diadakan pada tahun ini...

No comments:

Post a Comment