Monday, December 27, 2010

1001 Cerita Dari UK - 7

11/12/10
Hanya tinggal beberapa hari sahaja untuk kami berada di London sebelum pulang ke Malaysia.
Hari ini kami telah pergi ke satu kawasan yang menjual barang-barang antik disepanjang jalan di Portobello Road.

Ia merupakan tempat menjual barang antik terbesar didunia. Barang-barang antik seperti kamera lama, mesin jahit, permainan kanak-kanak dan banyak lagi.
Dan ia hanya di buka pada hari Sabtu bermula daripada pkul 5.30 pagi. Pada hari Isnin sehingga Sabtu kedai-kedai antik biasa di kawasan it bukak seperti biasa.
Potobello Road..

.....

Selepas dari bersiar di Portobello Road, kami telah pergi ke Malaysian Students Department untuk berjumpa dengan Pengerusi UKEC, Farquar Haqqani Fadhlullah Suhaimi. Banyak perkara yang kami bincangkan disini antaranya mengenai program, pelajar malaysia di sini dan banyak lagi.
Pertemuaan dengan UKEC

Pada malamnya kami telah pergi bersiar-siar di Winter Wonderland. Ia seperti fun fair dan hanya ada pada musim Krismas sahaja.
Winter Wonderland...

12/12/10
Hari ini merupakan hari terakhir untuk kami berada di negara orang sebelum pulang ke Malaysia. Kami mengambil peluang trakhir ini untuk berjalan ke tempat-tempat yang belum sempat kami lawati. Kami telah pergi ke British Museum, Tower Bridge dan kawasan sekitarnya.
British Museum
Tower Bridge
Tower of London

Kami juga telah pergi ke satu tempat membeli belah yang dipanggil Harrods. Disini merupakan tempat membeli belah barang-barang mewah. Menurut sumber Harrods mula-mula dibuka pada tahun 1824.
Harrods

13/12/10
Selamat Tinggal UK.. Satu pengalaman yang menarik dinegara orang...

Terima kasih Kepada Insan-insan yang banyak membantu sepanjang kami berada di Leeds dan London. Terima Kasih kepada LUMSOC, UKEC dan pelajar-pelajar Malaysia di Leeds dan London. Ada masa kita jumpa lagi. =)
Indahnya ciptaan tuhan....

No comments:

Post a Comment