Tuesday, December 21, 2010

1001 Cerita Dari UK - 6

9/12/10
Aktiviti hari ini adalah kami berjalan di sekitar kota London.. Kami pergi ke kawasan pasar dimana sayur, ikan, daging dijual.

Kemudian kami pergi ke satu kawasan dimana letaknya ibu pejabat kebanyakkan syarikat-syarikat besar dan bank-bank.
Permandangan di sekitar kawasan koporat di London

Pada malamnya kami telah pergi ke majlis makan malam bersama pelajar malaysia jurusan undang-undang di Restoran Rasa Sayang yang terletak di China Town.
China Town..

Selepas selesai makan kami pergi menonton teater muzikal di Queens Theatre yang berjudul 'Les Miserables'. Menurut pelajar malaysia di sini, teater muzikal ini telah 25 tahun di tayangkan dan setiap kali ditayangkan panggung teater pasti akan penuh. 'Les Miserable' ini mengisahkan tentang perang antara England dan Perancis. Sangat berpuas hati dengan persembahan teater yang diiringi okestra.

10/12/10
'The National Gallery' menjadi lokasi untuk kami melawat pada hari ini. Di sini letaknya pelbagai lukisan yang dilukis oleh pelukis-pelukis terkenal. Di fahamkan juga ada yang duduk seharian didalam geleri ini untuk meniru lukisan yang dipamerkan didalam galeri ini.
The National Gallery

Pada sebelah malam kami telah pergi ke Buckingham Palace dan kemudian pergi ke satu kawasan yang juga menjadi tumpuan pelancong untuk membeli belah iaitu Piccadilly Circus.
Disini terletaknya kedai sukan 'Sports Direct' yang besar di London setinggi 5 tingkat. Disini jug letaknya "Ripley's Believe It or Not! Museum".

Buckingham Palace pada waktu malam..
....... =)
Ripley's Believe It or Not! Museum
Piccadilly Circus.... =)

No comments:

Post a Comment