Monday, February 8, 2010

"Mencari Kekuatan"

Mana kekuatan dalam diri ini dikala ak terlalu memerlukan. Mungkin dulu ak kuat utk hadapi segala dugaan. Adakah ak kuat utk hari ini, esk, lusa dan hari-hari yg mendatang.

Dugaan tetap dugaan. Tiada yang dapat mengubahnya. Hanya diri ini perlu mencari kekuatan utk mengatasi segala kelemahan utk berdepan dengan semua dugaan itu.

Semalam dan hari ini telah membuat ak terlalu berfikir yg sgt negatif. Ak membayangkan sekiranya diri ak tidak dapat berjalan seperti biasa sebelum kejadian yg menimpa ak terjadi. Deraian air mata keluar secara tiba-tiba bila ak memikirkannya. Adakah ak akn kuat utk kemungkinan itu. Semalam ak tidak dapat melelapkan mata ak kerana memikirkan kemungkinan yg akan terjadi dalam hidup ak. Kalu lah itu adalah realitinya ak mungkin akn dipandang lain oleh org disekeliling ak. Seperti pesan ibu, sedar diri kita dimana kita sekarang, keadaan kita sekarang. Semalam juga ak terpegang peha kiri ak dan ak dapat merasa kn perbezaannya.. ak terasa yg tulang ak bengkok.. itu yg membuatkn ak berfikir dan terus berfikir. InsyAllah satu hari nnti ak akn bertemu dengan kekuatan yg akan membawa ak terus keluar dr segala dugaan ini.

p/s: masalah praktikal tak setel lagi.. ak x nk extend... arghhhhhhhhhh ... :(

3 comments:

  1. shahmi..jgn la down k...insyaALLAH..sumenyer akn baik2 je..ALLAH tau yg terbaik tok kite..n da rancang pejalanan idup kite..kite yg kene kuat nak hadapi sume tu..

    ReplyDelete
  2. x da beza nye dah skrng.. shmi tetap kne extend.. shmi akn grad sorg2.. tue je yg shmi tau...

    ReplyDelete
  3. shmi xkan sorang2..rmai nant yg teman shmi..plez..jgn down sgt mcmni~~~

    ReplyDelete