Thursday, January 21, 2010

Cinta ADAM & HAWA

Setiap makhluk di dunia ini dikurniakan satu rasa kasih & cinta. Tidak kira apa sekalipun perasaan itu tetap ada dalam diri setiap makhluk dimuka bumi ini. Bagi kita, seorang insan tidak pernah lari dengan perasaan itu. Rasa kasih & cinta kita dari yg mencipta kita sehingga kepada diri kita sendiri tetap ada walaupun sekelumit.

Kadang-kadang perasaan itu yg menyebabkan datangnya rasa gundah gulana dalam hati, dalam pemikiran rasa tidak tenteram. Hanya kerana perasaan cinta si Adam terhadap si Hawa atau si Hawa terhadap si Adam. Ak tidak menafikan perasaan ini pernah menghantui diri ak. Ak juga yakin setiap insan yg bergelar si Adam & si Hawa juga pernah merasai perasaan ini.

Ini semua adalah lumrah dalam kehidupan yang akan membawa kita untuk berfikir lebih matang. Setiap dari kita tidak pernah lari dari kesalahan ketika dalam perhubungan tetapi itulah pelajaran yang akan menyedarkan diri kita, menjadikan kita matang dan rasional dalam berfikir.

Walau apa pun yg berlaku antara cinta si Adam & si Hawa di zaman moden ini terletak pada kesungguhan si Adam & si Hawa itu sendiri dalam menilai perhubungan mereka. Satu perhubungan bukanlah ibarat permainan kita semasa zaman kanak-kanak iaitu 'HIDE & SEEK" tetapi ia adalah permainan untuk membina sesuatu dalam hidup.

Kalau perhubungan itu ibarat "HIDE & SEEK" itu yg bila nk sungguh2 bila dah jumpa letak tepi. Sama seperti zaman kanak-kanak dulu bila kita kena cari org yg menyorok kita akn cari sungguh2 bila dah jumpa kita letak tepi cari yg lain pula. Perhubungan seperti ini yang akan mendatangkan ribut taufan di hati si Adam @ si Hawa.

Untuk yg belum, ingin @ sudah menjalinkan hubungan istimewa, perhubungan itu bukan permainan "HIDE & SEEK" jawapan kepada perhubungan terletak pada mula2 kita ingin memulakan perhubungan itu. Berfikir secara waras & rasional dalam membuat keputusan jangan sampai di pertengahan perhubungan kita merosakkannya atas dasar tiada perasaan cinta @ apa saja alasan. Itu akan mendatangkan luka dihati dan takut datangnya dendam di hati. Dendam di hati perkara yang paling bahaya dan perlu dielakkan.

Pelihara hati sendiri, hati si ADAM @ si HAWA yg menjadi pujaan hati supaya tiada ribut taufan yang akan berlaku.. ( hehehehehe)

Selamat berjaya bg mereka yg ingin, akan dan sedang menempuhi alam perhubungan dan diharap kekal sehingga kejinjang pelamin dan seterusnya ke akhir hayat.

p/s: ak da berkaki besi. Terpaksa berhenti jd wedding photographer.. sedih.. =(

No comments:

Post a Comment