Thursday, January 21, 2010

Pelajaran dalam hidup

Setiap pagi ada la satu permulaan dalam hidup kita. Kita akn belajar sesuatu yg baru, baru dalam hidup kita. Seburuk mana pun perkara yang berlaku keatas diri kita jangan sekali-kali merasa ia merupakan satu malapetaka dalam hidup kita. Ia adalah satu pelajaran kepada kita supaya kita lebih mengenali tentang kehidupan. Jadikan kesukaran itu satu semangat dalam diri kita untuk terus membaiki hidup kita.

Lumrah dalam diri seorang manusia seperti ak juga, sentiasa mahukan sesuatu yg terbaik bukannya sesuatu yang buruk. Kalau datng yang baik kita mesti akan senyum sepuas2nya dan tidak sikit pun memikirkan tentang kenapa kebaikan itu datang. Datangnya sesuatu yang buruk secara pantas kita akn merasa kecewa tanpa memikirkan hikmah disebalik yg buruk itu.

Baik @ buruk sesuatu yg berlaku kalu kita amati setiap itu pasti kita akan tersenyum diakhirnya. Kita akan sedar yg kita sedang belajar. Belajar melalui sesuatu yg indah atau belajar melalui sesuatu yg sukar.

p/s: Jangan cepat berputus asa @ berpuas hati dengan apa yg diperolehi. Renungkan setiap yg terjadi dalam hidup kita pasti kita akan tersenyum.

No comments:

Post a Comment