Wednesday, January 20, 2010

Pembedahan ( 15/ 01/ 10)

Tecatat dalam diari hidup ini satu peristiwa yang tidak pernah terjadi dalam hidup ini. Ak telah menjalani satu pembedahan di peha kiri akbat daripada kemalangan yang menimpa diri ini pada 10/ 01/ 10.

Berdebar hati ini untuk menghadapinya kerana inilah kali pertama ak di bedah. Ak telah diarahkn berpuasa tepat jam 1200 malam sehingga keesokkan paginya. Tepat jam 0900 pagi ak telah ditolak ke bilik bedah (OT).

Semasa didalam OT hati ak semakin berdebar-debar tetapi gelagat doktor2 yg akan membuat pembedahan ini telah menghilang kn rasa debar di hati ini. Apa yg dilakukan doktor itu adalah dgn memasangkan lagu di dalam OT sambil berborak mengenai hal keluarga mereka. Doktor2 sempat bertanya kepada ak ada apa request lagu tak.. ( hahahaha) sempat bergurau doktor tu.

Ak telah memilih untuk diberi bius separuh dimana ak akn sedar semasa pembedahan dilakukan hanya separuh badan ak yg akan terasa kebas. Semasa pembedahan dilakukan mmg berlaku peristiwa yg sgt mengerikan. Apa tidaknya bayangkn kaki ini di tebuk, diketuk seperti org bertukang mmg x pernah terdetik di minda ini yang akan ak saksikan tapi bg ak inilah pengalaman dalam hidup. Setelah selesai pembedahan doktor sempat berpesan kepada ak " NAMPAK TRAFFIC LIGHT TENGOK KAKI" .. hahahaha

No comments:

Post a Comment