Monday, January 25, 2010

HATI

Berbicara pasal hati, hati tempat dimana segala perasaan menjelma; suka, duka, ketawa, sedih, itu semua perasaan yang hadir dr hati seorang insan. Sekuat mana hati seseorang pasti ada disudut hatinya satu sudut yg sgt lemah.

Ak mungkin kuat untuk hadapi segala ujian yg ak hadapi sekarang tp di sudut kecilhati ak tetap ada kelemahan yg mampu meruntuhkan setiap kekuatan yg ada dalam hati ak. Itu mmg lumrah kejadian manusia. Bukan semua insan dapat memahami apa yg tersirat di hati insan lain. Ia sesuatu yg sukar untuk kita memahaminya. Bagi ak setiap yg berlaku itu pasti ada sebab. Walaupun disudut hati yg lemah ini kdng2 mampu melemahkan semangat yg kental ini tp ak tetap berusaha untuk menjadi lebih positif.

Betul la kata org, kita akan nampak dgn mata kasar kita betapa teguhnya semangat orang yang kurang upaya itu tetapi disudut hatinya tetap ada sekelumit sudut yg sgt sensitif. Itulah yg ak alami. Walaupun ak tahu ak hanya kurang upaya untuk sementara tp kadang2 hati ini tetap sensitif. Tapi bg ak itu adalah dugaan yg harus ak hadapi dan ak harus harungi dgn penuh kesabaran. Semakin hari ak jalani hidup sebagi org kurang upaya "sementara" semakin byk perkara yg ak belajar yg mmg tidak dapat ak belajar semasa hidup sebagai seorng yg normal. Hidup mesti diteruskan walau sebesar mana dugaan yg datang kepada kita.. :)

2 comments: