Tuesday, January 19, 2010

D.O.A : 10/01/10 ( dalam kenangan)

10/01/10 satu tarikh yg sangat bermakna dalam diri ini... bermula satu sejarah yang byk mengajar diri ini erti kehidupan, tentang apa itu kehidupan.

Pada tarikh kejadian, tepat pukul 7.40 pagi aku telah pergi meninggalkan bilik dan terus menaiki salah satunya motor kapcai kepunyaan ku "WQY 8726" terus pergi menuju ke satu tempat di PUTRAJAYA, Taman Cabaran @ Extreme Park, Persint 5. Tempat dimana selama ini ak cari untuk memenuhi minat diri ini terhadap aktiviti extreme.

Jam 1100 pagi waktu tempatan (mcm ayat berita palak.. ) ak telah habis beraktiviti dan pulang ke UPM dengan menaiki motor kapcai kesayangan ku. kerana pada tengah hari nya ak telah berjanji dgn sahabatku untuk pergi menghadiri Majlis Perkahwinan staff PRC di Shah Alam.

Tapi...

Malang telah menimpa diri ini kerana terlibat dalam kemalangan. Ak tidak tahu bagaimana ak boleh terlibat dengan kemalangan ini. Bagaimana, dimana ak dilanggar satu pun tidak terlekat pada memori ini. Ak telah dihantar ke Hospital Putrajaya dlm keadaan x sedarkn diri.

Apabila mata ini di buka alangkah terkejut hati ini bila melihat disekeliling. Bahawa diri ini berada di hospital. Kaki kiri ku tidak dapat di gerakkn. Ak di beritahu bahawa peha kiriku. Seorang pegawai polis berpangkat sarjen menemui ak dan memberitahu bahawa ak kemalangan disebabkn oleh ak kerana melanggar lampu isyarat. Ak berasa sgt keliru tp ak terima kenyataan itu kerana sedikit pun tidak tercatat dalam memori ini berkaitan dgn peristiwa kemalangan ini.

Hari demi hari ak tempuhi masa2 ak di hospital sebelum pembedahan peha kiri ak dilakukan.
Pembedahan sepatutnya dijadualkan pada hari khamis tetapi terpaksa ditangguhkan pada hari jumaat kerana terdapat masalah pada besi implan yg akan dimasukkan pada peha ini.

19 / 01 / 10 ak telah dibenarkan keluar dari wad dan kini berada di kampung untuk menhabiskan sisa2 cuti yg diberikan utk pulih seperti sedia kala.. =)

No comments:

Post a Comment